Rullekurser udendørs er en klar sommerfavorit herfra. God læring og direkte brugbare øvelser til at fortsætte træningen derhjemme. Her er en bid fra starten på et kursus jeg kørte i går.
Kan du finde en ting i videoen, der har gavnet dine rul? Eller en ting du gerne vil øve dig på?
Rullekurser udendørs er en klar sommerfavorit herfra. God læring og direkte brugbare øvelser til at fortsætte træningen derhjemme. Her er en bid fra starten på et kursus jeg kørte i går.
Kan du finde en ting i videoen, der har gavnet dine rul? Eller en ting du gerne vil øve dig på?

Gode øvelser. Jeg nærmere mig sikker rul til begge sidder. Stadig lidt udfordringer med pagajen til den ene siden, men hjælper når jeg tænker på det du sagde med pagajen under hagen
Yep, pagajen op til skuldrene i slutningen af rullet giver en stabil afslutning. En af de detaljer som kan gøre en stor forskel, og hvor overførsel af teknikken fra den ene til den anden side er noget der skal lægges kræfter i at få øvet.
Brug gerne Kajakenergi's mulighed for at få videoanalyse:
https://www.kajakenergi.dk/groups/medlem/forum/354732-videoanalyse
jeg skal øve set up under vandet. Altså bare at rulle ned - og så lige give mig selv tid til at få ro på inden jeg går i gang. Jeg oplever at jeg i strømmende vand/vildt vand - powerruller og indimellem ikke lykkes, da jeg bliver forvirret af alt hvad der foregår.
Lyder godt. Bøj fremad, Roterede skuldre, næsen op til vandoverfladen. Og virker det ikke til den ene side, så setup til den anden, hvor vind og strøm sikkert hjælper dig i den rigtige retning. Go for it og rul når det gælder :-)